کدام یک از دندان های شیری اول می افتد؟

۷ بازديد ۰ نظر

عوارض سقوط زودرس دندان های شیری

اگر دندان های شیری به هر دلیلی زودرس بیفتند، فضای خالی آنها به سرعت توسط دندان های دیگر پر می شود که باعث انحراف و کج شدن دندان های مجاور می شود. از طرفی به دلیل پر شدن این فضای خالی، دندان های دائمی فضای کافی برای رشد ندارند.

 

در این حالت دندان دائمی یا نهفته می ماند یا از محل نامناسبی مانند سقف دهان رشد می کند. وضعیت نامناسب دندان ها در این شرایط باعث گیرکردن غذا بین دندان ها و افزایش احتمال پوسیدگی و عفونت دندان در کودکان می شود. همچنین گاهی اوقات این شرایط می تواند بر گفتار کودکان تأثیر بگذارد.

 

علت بیرون نیامدن دندان بعد از افتادن دندان شیری

مدت زمان رویش دندان های دائمی در کودکان متفاوت است. در برخی موارد، زمانی که دندان شیری می افتد، ممکن است در واقع یک دندان جایگزین دائمی وجود داشته باشد، اما مدتی طول می کشد تا بیرون بیاید. اگر اصلا دندان بیرون نیامد، می تواند نشان دهنده وجود مشکلات بزرگ تری باشد که باید به دندانپزشک اطفال ارجاع داده شود. در ادامه شما را با برخی از دلایل بیرون نیامدن دندان های دائمی کودکان آشنا می کنیم:

 

1- بیماری

برخی بیماری ها در کودکان باعث تاخیر در رشد دندان هایشان می شود. البته همیشه این اتفاق نمی افتد. همه ما می دانیم که هورمون ها نقش مهمی در بدن دارند. بنابراین اگر هورمون ها دچار مشکل شوند، می تواند تمام قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

طبق تحقیقات انجام شده مشکلات هورمونی تاثیر بسزایی در بیماری های دهان و دندان دارد و این امر در دوران بارداری به خوبی دیده شده است. در واقع مشکلات تیروئید و هیپوفیز می تواند رشد دندان های دائمی را به تاخیر بیندازد.

 

2- حالت شیرخوارگی

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی کودکانی که در دوران نوزادی نارس بوده اند، دندان های آنها دیر رشد می کند. البته همیشه این اتفاق نمی افتد و اگر نوزادان نارس تغذیه با کیفیت خوبی داشته باشند در آینده با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 

3- جنسیت فرزندان

معمولاً پسرها دیرتر از دخترها دندان در می آورند. همچنین دختران سریعتر از پسرها صحبت می کنند و به بلوغ می رسند. اصولاً بین 4 تا 6 ماهگی دندان های دختران زودتر از پسران شروع به رشد می کنند.

 

4- ژنتیک

یکی دیگر از عوامل موثر در رشد دندان های دائمی، عامل ژنتیکی است. برخی از ژن ها باعث تاخیر در رشد دندان های دائمی می شوند. بنابراین اگر والدین در دوران کودکی با این مشکل مواجه شده باشند، احتمالاً فرزندانشان در رویش دندان های دائمی با تاخیر مواجه خواهند شد.

 

چه عواملی باعث افتادن دندان های شیری می شود؟

معمولاً تا زمانی که دندان دائمی پایینی به آن فشار نیاورد، دندان شیری کودک نمی افتد. اما ممکن است قبل از آماده شدن دندان دائمی، دندان شیری بیفتد. این می تواند در نتیجه بیماری های دهان و دندان یا تصادف رخ دهد. در این حالت دندانپزشک برای حفظ فضای دندان شیری تا زمان رویش دندان دائمی از فضا نگهدار استفاده می کند.

 

کدام یک از دندان های شیری اول می افتد؟

ترتیب افتادن دندان های شیری کودک که تا 3 سالگی کامل می شود معمولاً مانند رشد آنها در دهان است. این بدان معناست که معمولاً ابتدا دو دندان جلو می افتند و دو دندان مجاور در مرحله بعدی قرار دارند.

دندان های کودکان از سن 6 تا 7 سالگی شروع به افتادن می کنند و معمولا اولین دندان هایی که ظاهر می شوند دو دندان میانی فک پایین یا ثنایای مرکزی پایین هستند.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی

بعد از افتادن دندان شیری چه باید کرد؟

۵ بازديد ۰ نظر

افتادن زودرس دندان های شیری کودکان

به طور کلی بهتر است بگوییم که والدین باید به بهترین نحو از دندان های شیری کودک خود مراقبت کنند و دندان های شیری فرزندشان در زمان مناسب بیفتد.

 

در واقع در زمان مناسب از کنار دندان های دائمی به دندان های شیری کودک فشار وارد می شود که باعث جدا شدن و پوسیدگی دندان های شیری می شود و به این ترتیب روند طبیعی افتادن دندان های شیری اتفاق می افتد. گاهی به دلایلی احتمال افتادن زودهنگام دندان های شیری وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

1- جراحت و آسیب جسمی:

گاهی اوقات ممکن است دندان های کودک در حین بازی بر اثر تصادف یا ضربه آسیب ببینند.

 

2- پوسیدگی:

با ایجاد عفونت، پوسیدگی می تواند باعث لق شدن دندان در استخوان فک کودکان و افتادن آنها شود.

 

3- بیماری کموتاکسی ناقص:

این بیماری با جلوگیری از حرکت گلبول های سفید باعث پریودنتیت می شود. اساساً این بیماری التهابی بر بافت های نگهدارنده دندان تأثیر می گذارد. کموتاکسی ناقص از فعالیت گلبول های سفید جلوگیری می کند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن نمی تواند از عفونت لثه جلوگیری کند.

 

4- بیماری دیابت:

اگر دیابت در کودکان درمان نشود، نوعی گلبول سفید بیگانه هراس به نام نوتروفیل در مغز استخوان تشکیل می شود و سپس از طریق جریان خون وارد بافت های بدن می شود. در این صورت این ناهنجاری منجر به تغییر متابولیسم کلاژن می شود و می تواند باعث افزایش بیماری های لثه و دندان شود.

 

5- بیماری هیپوفسفاتازی:

این یک بیماری ژنتیکی نادر است که در صورت ابتلا به این بیماری بیش از 70 درصد کودکان قبل از زمان مناسب برای افتادن دندان های شیری تمام دندان های شیری خود را از دست می دهند. این بیماری به دلیل کاهش سطح سرمی آلکان فسفاتاز باعث آسیب به الیاف رباط می شود که مسئول نگه داشتن دندان ها در جای خود هستند.

 

6- بیماری نوتروپنی:

این بیماری مربوط به خون است و برخی از گلبول های سفید که وظیفه مبارزه با عفونت های باکتریایی را بر عهده دارند کاهش یافته یا از بین می روند. در این صورت کودک به دلیل عفونت پریودنتال خیلی زودتر تمام دندان های خود را از دست می دهد.

 

7- بیماری بووی لفور:

پاپیلوم لوفور یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر است که در آن کودکان مبتلا به این نوع بیماری فاقد آنزیمی به نام کاتپسین C هستند. این کودکان در نهایت به دلیل پریودنتیت دندان های شیری و حتی دندان های دائمی خود را از دست می دهند.

 

بعد از افتادن دندان شیری چه باید کرد؟

در یک کلام باید توجه داشت که دندان های شیری راحت تر از دندان های دائمی می ریزند، زیرا عاج بسیار بلندتر از ریشه دندان است. حتی گاهی ممکن است دندان کودک در اثر ضربه بیفتد.

 

البته جالب است بدانید تنها دندان دائمی کودک در صورت بیرون آمدن از فک می تواند در جای خود دوباره کاشته شود.

 

اما در مورد بیرون آمدن دندان های شیری از فک امکان کاشت دندان شیری توسط دندانپزشک اطفال در یزد توصیه و انجام نمی شود. زیرا فشار ناشی از قرار دادن دندان شیری در جای خود باعث آسیب جدی به جوانه دندان دائمی زیر می شود.

 

مراقبت های بعد از افتادن دندان های شیری در کودکان شامل موارد زیر است:

 

پس از افتادن دندان، آن را بردارید و از رها کردن آن در محل حادثه خودداری کنید.

دندان را از تاج آن بگیرید و سعی کنید تا حد امکان به ریشه دندان دست نزنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

اگر دندان عفونی شده است، آن را به آرامی با آب سرد بشویید.

هرگز از صابون یا مواد شیمیایی برای تمیز کردن دندان های خود استفاده نکنید.

از کشیدن و خاراندن دندان خودداری کنید.

از خشک کردن دندان یا قرار دادن آن در دستمال یا پارچه خودداری کنید.

در صورت امکان، دندان را در حفره در دهان قرار دهید.

سعی کنید همیشه دندان را مرطوب نگه دارید.

دندان را در آب نمک یا شیر سرد قرار دهید.

اگر نمی توانید دندان را در حفره خود قرار دهید، آن را تا زمان مراجعه به دندانپزشک مرطوب نگه دارید.

از قرار دادن دندان در آب خودداری کنید زیرا به سلول های زنده سطح ریشه دندان آسیب می رساند.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی

دندان های شیری به چه ترتیبی می آیند و می افتند؟

۵ بازديد ۰ نظر

دنباله افتادن و افتادن دندان های شیری

 

دندانپزشکی اطفال در اصفهان امروزه یکی از مسائلی که برای خانواده ها اهمیت دارد، سلامت دندان های شیری فرزندشان است تا در سنین بالا فرزندشان دچار مشکل نشود. در این مقاله می خواهیم به یکی از مسائل مهم در مورد رشد و افتادن دندان های شیری کودکان بپردازیم.

قبل از تولد نوزاد، جوانه های دندان شیری در زیر لثه قرار دارند تا زمان مناسبی برای بیرون آمدن دندان های شیری از لثه فراهم شود. این دندان ها می توانند برای مدت کوتاهی مهمان فرزندان شما باشند و از یک سالگی به بعد باید جای خود را به دندان های دائمی بدهند. همانطور که در مقاله دیر افتادن دندان های شیری در مورد زمان افتادن و تعداد دندان های شیری و اهمیت آن گفته شد، در این مقاله به ترتیب افتادن و رویش دندان های شیری می پردازیم. با ما بمان …

 

دندان های شیری به چه ترتیبی می آیند و می افتند؟

ابتدا باید گفت که به طور کلی رشد اولین دندان های کودک از قبل از 3 ماهگی تا یک سالگی به بعد طبیعی است، زمان های مشخصی برای رویش و افتادن دندان های شیری وجود ندارد، اما نسبی است. دوره زمانی را می توان در نظر گرفت. :

 

1. اولین دندان های شیری کودک که به طور متوسط از 4 تا 7 ماهگی شروع به رشد می کنند، دو دندان میانی فک پایین هستند. اما همانطور که گفته شد این دندان ها ممکن است خیلی زودتر و دیرتر رشد کنند (تا 12 ماهگی). جای نگرانی نیست زیرا این شرایط طبیعی است.

2. بین 8 تا 12 ماهگی، دو دندان میانی فک بالا رشد می کنند.

3. در ماه های 9 تا 13، دندان های کناری بالا در کنار دندان های جلویی رشد می کنند.

4. دندان های کناری پایین در 10 تا 16 ماه رشد می کنند.

5. بین 13 تا 19 ماهگی دو دندان مولر بالا و در مرحله بعد بین 14 تا 18 ماهگی دندان های آسیاب پایین رشد می کنند.

7. در سن 16 تا 22 ماهگی باید منتظر دندان نیش بالا باشیم و سپس در 17 تا 23 ماهگی دندان نیش پایین تشکیل می شود.

9. در ماه 23 تا 31، دندان های آسیاب ثانویه در فک پایین رشد می کنند.

10. مولرهای ثانویه در فک بالا در 25 تا 33 ماهگی جزو آخرین دندان هایی هستند که رویش می کنند.

 

به این ترتیب روند رشد دندان های شیری کودک تا 3 سالگی کامل می شود.

در طول روند رشد این دندان ها، کودک درد زیادی احساس نمی کند. فقط کمی ناراحت کننده است و ممکن است علائمی مانند تورم و قرمزی لثه داشته باشد.

 

دندان های شیری ممکن است به هر ترتیبی بیفتند.

 

دندان های شیری در سن 5 سالگی یا در 6 یا 7 سالگی می ریزند و معمولا تا 12 سالگی باقی می مانند.

در کودکانی که دندان های شیری آنها دیرتر از سایرین رشد کرده است، احتمال ریزش دیرتر نیز وجود دارد. به طور کلی زمان و سفارش دقیقی برای آن وجود ندارد.

 

اولین دندانی که ممکن است در سن 6-7 سالگی بیفتد، دندان های جلو هستند، بعد از آن در 7-8 سالگی دندان های کناری می افتند و بدانید که دندان های آسیاب شیری در چه سنی می ریزند، معمولاً در سنین بین سنین. 9-12 عقب افتادن دندان نیش 10 تا 12 ساله.

دندان شیری باقی مانده چیست؟

۴ بازديد ۰ نظر

دندان شیری چیست؟

 

دندان شیری که در زبان انگلیسی به آن دندان شیری می گویند، اولین دندانی است که از لثه کودک 6 ماهگی تا یک سالگی رشد می کند. به همین دلیل به آن دندان شیری نیز می گویند. رشد این دندان ها مدت زمان مشخصی دارد و پس از افتادن، دندان های اصلی جایگزین می شوند. تعداد دندان های شیری 20 عدد است که 10 عدد آن دندان های شیری بالا و 10 عدد دیگر در فک پایین رشد می کنند. در واقع بعد از سه سالگی دندان های شیری کودکان به طور کامل از لثه خارج می شود و رشد آنها کامل می شود

.

چه زمانی دندان های شیری می افتند؟

هنگامی که دندان های شیری توسط دندان های زیر فشار داده می شوند، آماده افتادن هستند. در واقع آماده سازی دندان دائمی برای بیرون آمدن از لثه به معنای رشد به سمت دهان است که باعث فشار روی ریشه دندان های شیری بالای سر می شود.از طرفی ریشه دندان‌های شیری ضعیف‌تر از دندان‌های دائمی است که با این میزان فشار ضعیف می‌شود و شاهد شل شدن آن هستید. بنابراین می توان گفت تا زمانی که دندان های دائمی برای بیرون آمدن از لثه آماده نشوند، دندان های شیری در جای خود ثابت و ثابت هستند. با این حال بهترین زمان برای افتادن دندان های شیری در سنین 6 تا 7 سالگی است، اما اگر دندان های شیری کودک شما زودتر یا دیرتر افتاد، می توانید برای بررسی علت آن با دندانپزشک آنلاین دانشکده پزشکی مشورت کنید.

 

 

آیا دندان شیری عصب دارد؟

اکثر مردم فکر می کنند که دندان های شیری ریشه ندارند، در حالی که این دندان ها قبل از اینکه لق شوند، ریشه های بلند و کاملی دارند. در واقع دندان شیری به کمک این ریشه ها در استخوان فک باقی می ماند.هنگامی که دندان های دائمی رشد می کنند، ریشه دندان های شیری در اثر فشار دندان های شیری ضعیف و لق می شوند. این موقعیت کمک می کند تا دندان شیری راحت تر بیفتد. به همین دلیل است که هنگام بیرون آمدن دندان های شیری بدون ریشه می بینید.

 

دندان شیری باقی مانده چیست؟

اگر دندان شیری در بزرگسالی باقی بماند به این معنی است که نمی افتد. برخی از افراد در بزرگسالی هنوز یک یا چند دندان شیری خود را دارند که در محل خود باقی می مانند. این حالت در 25 درصد افراد مشاهده می شود و دلیل اصلی آن عدم رشد دائمی دندان برای جایگزینی است.

 

 

اگر فردی دندان بالغ و دائمی آماده رشد نداشته باشد، امکان رویش دندان های دائمی افزایش می یابد. یکی دیگر از دلایل ایجاد دندان های شیری دائمی در بزرگسالی رشد نامناسب دندان های شیری است. در این شرایط دندان دائمی از لثه خارج می شود اما در لثه به مسیر درست هدایت نمی شود.

 

دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی

علائم افتادگی پلک

۵ بازديد ۰ نظر
آیا وقتی در آینه نگاه می کنید صورت و چشمان شما خسته به نظر می رسد؟ توجه کنید، شاید پلک بالایی شما به سمت پایین کشیده شده و باعث این حالت در چشمان شما شده است. البته افتادگی پلک می تواند هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین اتفاق بیفتد. در این شرایط لبه پلک ها کمتر از حدی است که باید باشد و باعث افتادگی چشم می شود. افتادگی پلک نیز یکی از دلایل پف زیر چشم است.
در موارد شدید افتادگی پلک به قرنیه چشم می رسد و فرد دچار مشکل بینایی می شود. در چنین شرایطی انجام عمل جراحی برای اصلاح افتادگی پلک بالا ضروری است و باید به پزشک مراجعه کرد. برخی از افراد با این مشکل متولد می شوند، اما در برخی دیگر با بالا رفتن سن پلک ها افتاده و عضلات این ناحیه ضعیف می شوند. افتادگی پلک و درمان آن فرآیند پیچیده و سختی نیست و برای این منظور می توانید به متخصص مراجعه کنید.

علائم افتادگی پلک
علائم افتادگی پلک ممکن است در پلک بالا، پلک پایین یا هر دو پلک دیده شود. اولین علامت افتادگی پلک های بالا و پایین است. گاهی این مشکل آنقدر شدید می شود که پلک بالایی تمام قرنیه را می پوشاند. افراد مبتلا به این مشکل عضلات پیشانی خود را منقبض می کنند به طوری که پوشش ایجاد شده توسط پلک بالایی روی قرنیه به سمت بالا حرکت می کند. در این صورت چین و چروک های زیادی روی پیشانی ایجاد می شود.

همچنین ممکن است فرد نیاز به اصلاح افتادگی پلک در یک چشم یا هر دو چشم داشته باشد. تشخیص علائم افتادگی پلک در صورت بروز موازی کار آسانی نیست. به همین دلیل، پزشکان در مواردی که علائم قابل مشاهده ای از افتادگی پلک دیده نمی شود، به آزمایش ها و آزمایش های مختلفی متوسل می شوند. اما به طور کلی در بسیاری از موارد برای تشخیص و رفع افتادگی پلک باید به پزشک مراجعه کرد.

علت افتادگی پلک
علت افتادگی پلک بیشتر به نوع آن بستگی دارد. برخی از کودکان در بدو تولد دچار این مشکل می شوند و باید سعی کنید هر چه زودتر افتادگی پلک آنها را برطرف کنید. اما برای برخی دیگر، افتادگی پلک در بزرگسالی رخ می دهد و معمولا هر دو چشم را درگیر می کند. وقتی ماهیچه هایی که به طور معمول پلک ها را بالا و پایین می برند ضعیف می شوند، پلک افتادگی می کند. ضعف عضلانی در این ناحیه ممکن است به دلیل افزایش سن، بیماری یا آسیب باشد. در برخی موارد، افتادگی پلک به دلیل تخریب سلول های عصبی این ناحیه رخ می دهد. علت افتادگی پلک در برخی موارد عبارت است از:

سکته
وجود تومور
اختلالات عصبی
جراحی آب مروارید یا عمل لیزیک
استی
تزریق بوتاکس اشتباه
علاوه بر تمام مواردی که ذکر کردیم، شایع ترین علت افتادگی پلک بالا رفتن سن است. رفع افتادگی پلک به هر دلیلی با جراحی یا سایر روش های درمانی امکان پذیر است. بسیاری از افراد نیز به دنبال رفع افتادگی پلک بالایی به دلیل افزایش سن و ضعف عضلانی در این ناحیه هستند.

چه کسانی از افتادگی پلک رنج می برند؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مشکل افتادگی پلک یک مشکل رایج در بین افراد مختلف است که دلایل متعددی دارد. برخی از افراد با افتادگی پلک متولد می شوند و برخی دیگر به دلیل افزایش سن با این مشکل مواجه می شوند. افتادگی پلک نیز ممکن است به دلایل پزشکی رخ دهد. این عارضه ممکن است برای مدت کوتاهی ظاهر شود یا به طور دائم در ناحیه چشم باقی بماند. اگر می خواهید بدانید چه کسانی از افتادگی پلک رنج می برند، به دلایل زیر توجه کنید:

افزایش سن: با افزایش سن، ماهیچه هایی که پلک ها را در جای خود نگه می دارند ضعیف می شوند و باعث افتادگی پلک می شوند. این نوع افتادگی نگران کننده نیست و نیازی به درمان ندارد. اما می توانید با رفع افتادگی پلک زیبایی را به چشمان خود بازگردانید.

آسیب چشم: ماهیچه های پلک ممکن است در اثر ضربه یا جراحت آسیب ببینند و افتادگی پلک رخ دهد. مالش زیاد چشم با دست نیز باعث افتادگی پلک می شود.

پتوز مادرزادی: برخی از نوزادان با پتوز متولد می شوند. جراحی برای رفع افتادگی پلک در چنین شرایطی مفید خواهد بود.

سردردهای عصبی: برخی سردردهای شدید نیز بر روی سیستم عصبی اثر منفی می گذارد و باعث افتادگی پلک می شود. این نوع افتادگی پلک معمولاً با پایان یافتن سردرد به خودی خود بهبود می یابد.

انواع بیماری ها: بیماری هایی که سیستم عصبی را مختل می کنند مانند تومور یا سکته نیز باعث افتادگی پلک می شوند.

درمان افتادگی پلک در اصفهان در سایت دکتر سپیده سعادتی 

نواحی قابل تزریق ژل

۶ بازديد ۰ نظر

نواحی قابل تزریق ژل

آیا به دنبال راهی برای لیفت و حجیم کردن صورت خود هستید، اما از جراحی می ترسید، یا فقط می خواهید برخی از خطرات کوچک را از بین ببرید یا با پر کردن آنها، برخی از چین و چروک های پوست خود را از بین ببرید؟ ما انجام می دهیم، از ژل استفاده می کنیم. جالب است بدانید که میلیون ها نفر در سراسر جهان از فیلرهای پوستی برای ترمیم و جوانسازی پوست خود و ایجاد پوستی صاف استفاده می کنند. اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید این ژل ها برای چه مناطقی قابل استفاده است.

چین و چروک زیر چشم:
چین و چروک زیر چشم، فرورفتگی های زیر چشم می تواند ظاهری خسته و پیر به چشم ها و صورت شما بدهد. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی بافت پوست و یا کاهش حجم استخوان می تواند دلیل کاهش حجم در این ناحیه باشد که با تزریق ژل به بهترین شکل ممکن برطرف می شود. تزریق فیلر به زیر چشم، زیر گونه یا هر دو می تواند افراد را جوان تر نشان دهد.

چین و چروک دور لب و بینی:
به چین و چروک هایی که اطراف لب و بینی هستند و به مرور زمان در اثر لبخند زدن و صحبت کردن ظاهر می شوند، خطوط خنده یا خطوط لبخند می گویند. اگر خط لبخند دارید، تزریق ژل به آن بهترین راه ممکن برای پر کردن چین و چروک است.

گوشه های لب:
گاهی به دلیل افزایش سن گوشه های لب شل و آویزان می شود و ظاهر شما را غمگین و پیر می کند. تزریق ژل صورت می تواند زیر و گوشه لب تزریق شود و چهره ای زیبا و جذاب به شما بدهد.

مزایای تزریق فیلر
بدون نیاز به جراحی و روش غیر تهاجمی است
درصد بالایی از رضایت مردم از نتایج این روش
نتایج کاملا طبیعی بگیرید
نیازی به بیهوشی و آرامبخش نیست و در یک جلسه حدودا 20 دقیقه ای قابل انجام است
دارای تاییدیه بهداشتی از سازمان غذا و داروی آمریکا


تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان در سایت دکتر سپیده سعادتی 

عوارض لیزر کیوسویچ

۵ بازديد ۰ نظر

افراد مناسب برای انجام لیزر Kyoswitch

پزشکان تاکید می کنند که اگر هدف از درمان حذف چند لکه رنگی باشد، مناسب ترین روش لیزر کیوسویچ خواهد بود. لیزر کیوسویچ برای از بین بردن لکه های خورشیدی روی سینه، بازوها یا پاها موثر است. لیزر کیوسویچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته آکوتان مصرف کرده اند مناسب نیست. افرادی که سابقه تاول های تبخال یا ویروس تبخال دارند تا زمانی که این مشکلات درمان نشود نمی توانند با لیزر کیوسویچ درمان شوند.

مراقبت های بعد از لیزر کیوسویچ

تا یک روز پس از لیزر درمانی به دستشویی نروید و محل درمان را نشویید.
اگر پزشک برای شما کرم یا پماد تجویز کرده است، به موقع از آن استفاده کنید.
از دست زدن یا برداشتن اسکارها پس از لیزر خودداری کنید. این کار باعث ایجاد لکه های دائمی روی پوست می شود.
در روزهای بعد از لیزر درمانی از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. در صورت خروج از منزل حتما از کرم ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، برای بهبود زخم های پس از لیزر نیز موثر هستند.

عوارض لیزر کیوسویچ

پاک کردن خالکوبی به کمک دستگاه لیزر KiSwitch به عنوان یکی از روش های کم عارضه با نتایج بالا شناخته می شود. اما از آنجایی که پرتو لیزر به بافت بدن می تابد و جذب آن می شود، عوارضی را در پی خواهد داشت. این عوارض می تواند با شدت های متفاوت در افراد مختلف ظاهر شود. توجه داشته باشید که تخصص پزشک و استاندارد بودن دستگاه می تواند این عوارض را تا حد زیادی به حداقل برساند. از جمله شایع ترین عوارض احتمالی عبارتند از:

هایپرپیگمانتاسیون: در برخی افراد لیزر می تواند باعث تجمع رنگدانه های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می شود. این عوارض موقتی هستند و پس از چند روز از بین خواهند رفت. برای تسریع بهبودی این عارضه می توانید از پمادهای درمانی استفاده کنید.
هیپوپیگمانتاسیون: این عارضه احتمالی دقیقا برعکس هایپرپیگمانتاسیون است. در اثر لیزر، رنگ پوست آن ناحیه روشن تر می شود. البته چنین عارضه ای بسیار نادر است و بیشتر ناشی از اشتباه و بی احتیاطی پزشک است. بهبودی هیپوپیگمانتاسیون به زمان زیادی نیاز دارد.
ایجاد اسکار و زخم
التهاب و قرمزی پوست

لیزر کیوسوییج در اصفهان در سایت دکتر سپیده سعادتی 

روش کار و مکانیسم عمل هایفوتراپی

۵ بازديد ۰ نظر
روش کار و مکانیسم عمل هایفوتراپی

مرکز هایفوتراپی در اصفهان  در هایفوتراپی، انرژی اولتراسوند متمرکز بدون ایجاد آسیب به سطح پوست یا بافت های اطراف آن از پوست عبور می کند و باعث می شود نواحی عمیق تری که پزشک می خواهد گرم شود. افزایش دمای لایه های عمیق باعث فعال شدن فرآیندهای ترمیم طبیعی بدن و تحریک فرآیند تولید کلاژن می شود. با تحریک تولید کلاژن در طول زمان، پوست لیفت شده و سفتی قبلی خود را به دست می آورد. دستیابی به نتایج درمانی در هایفوتراپی تدریجی بوده و پس از 3 ماه آشکار خواهد شد و روند ترمیم پوست و تولید کلاژن تا 8 ماه پس از انجام هایفوتراپی ادامه خواهد داشت.
قبل از انجام هایفو نیازی به آماده سازی پوست نیست. ابتدا پوست تمیز می شود. سپس سطح پوست نواحی تحت درمان با ژل اولتراسوند آغشته می شود و قطعه دستی دستگاه به آرامی روی پوست حرکت می کند.

ماندگاری و ماندگاری نتایج هایفوتراپی
ماندگاری نتایج به دست آمده از روش هایفوتراپی حدود 2 سال است. با توجه به اینکه روند پیری پوست روندی ثابت و غیرقابل توقف است، توصیه می شود برای ماندگاری بیشتر و کاهش سرعت پیری پوست، درمان های سالانه سبک و جزئی انجام شود.

افراد مناسب برای هایفوتراپی
کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی فردی است که هم شل شدن پوست را احساس کند و هم درجاتی از شلی پوست را در ظاهر خود نشان دهد. شل شدن پوست زیر گردن و زیر چانه یا خطوط و چین و چروک روی قفسه سینه نشان می دهد که بیمار ممکن است کاندیدای این روش باشد. به طور معمول، افراد 30 ساله و بالاتر، با شلی خفیف تا متوسط پوست، کاندیدای این کار هستند. در عین حال، هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت صورت نیست، اما بسیاری از افراد دوست دارند کمی لیفت صورت انجام دهند اما از نظر روحی، جسمی و مالی آمادگی جراحی را ندارند.

افراد نامناسب برای هایفوتراپی
1- زنان باردار
2- داشتن زخم یا تبخال فعال در ناحیه تحت درمان
3- وجود پروتز فلزی یا استنت قلبی
4- بیماران صرعی

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر سپیده سعادتی

روش جوانسازی پوست با نخ

۶ بازديد ۰ نظر

روش جوانسازی پوست با نخ

لیفت صورت با نخ در اصفهان ابتدا ناحیه مورد نظر پوست با استفاده از کرم موضعی یا تزریق بی حس کننده بی حس می شود. درمان لیفت صورت بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. نخ ها با استفاده از کانولا یا میکرو سوزن بسته به نیاز پوست فرد قرار می گیرند. در فرآیند لیفت صورت با نخ نیازی به ایجاد شکاف یا برش نیست و خطر ایجاد اسکار به حداقل می رسد. هنگامی که نخ ها قرار می گیرند، یک اثر بلند کردن سریع نخ گردن قابل مشاهده است. اما برای دیدن اثر کامل نخ کشیدن صورت باید حدود 6 ماه صبر کنید. در این مدت، بدن شروع به تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می کند.

منع مصرف برای جوانسازی پوست با نخ
آکنه فعال یا عفونت پوستی
زمینه تورم پس از بهبود زخم
بیماری های خود ایمنی، اسکلروز پوست، سارکوئیدوز (زگیل یا زخم پوست)، آمیلوئیدوز و غیره.
داروهای ضد انعقاد: کومارین و هپارین (آسپرین)
هموفیلی
بارداری، IVF
بدخیمی / شیمی درمانی
هپاتیت B و C و HIV
پورفیری

عوارض جانبی نخ های جوانسازی پوست

نخ های جوانسازی خطرناک نیستند و عوارضی برای بدن ندارند. این نخ ها ممکن است باعث قرمزی، تورم و کبودی ناشی از عمل شوند. با این حال، افراد مختلف می توانند به درمان متفاوت پاسخ دهند. این عوارض در عرض چند روز ناپدید می شوند. در این روش هیچ برش و بخیه ای وجود ندارد، بنابراین هیچ جای زخمی وجود ندارد.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر سپیده سعادتی 

دلایل ایجاد جوش چیست؟

۵ بازديد ۰ نظر

دلایل ایجاد جوش چیست؟

قبل از اینکه با درمان طبیعی جوش آشنا شوید، باید بدانید که علت جوش چیست؟ متخصصان پوست بر این باورند که جوش ها می توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند که در زیر فهرست می کنیم:

وجود چربی روی پوست: چربی بیش از حد باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. بنابراین روند بهبودی را کند می کند و در نتیجه جوش روی پوست باقی می ماند.

تجمع باکتری: بهترین مکان برای تجمع باکتری ها اطراف ریشه مو است که باعث می شود پوست در نواحی مستعد آکنه شکسته شود.

سلول های مرده پوست: غدد چربی در پوست شما سبوم ترشح می کنند و این فرآیند پوست شما را چرب می کند. هنگامی که این غدد بیش از حد چربی تولید می کنند، باعث تجمع سلول های مرده پوست می شوند که منجر به ایجاد جوش می شود.

ژنتیک: ژنتیک نقش مهمی در ایجاد آکنه دارد. اگر والدینی داشتید که جوش داشتند، احتمال ابتلای شما هم به آن بیشتر است.

دستکاری جوش ها: دستکاری جوش باعث ترمیم نشدن بافت پوست و باقی ماندن جوش روی صورت می شود.

عدم درمان جوش: اگر صورت و بدن شما پر از جوش است و آنها را درمان نمی کنید، به احتمال زیاد روی پوست شما باقی می ماند.

درمان های طبیعی برای جوش صورت
باید به یاد داشته باشیم که درمان جوش به خصوص به طور طبیعی زمان زیادی می برد و باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. از یک یا چند روش زیر به طور مداوم برای درمان آکنه استفاده کنید. برای درمان طبیعی جای جوش چه باید کرد؟

تغذیه مناسب داشته باشید.

علاوه بر استفاده موضعی از گیاهان برای درمان طبیعی جای جوش، باید رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید. حتما از یک رژیم غذایی مناسب با مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. به ویژه، غذاهایی بخورید که از پوست سالم حمایت می کنند، مانند ویتامین A و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان که از آسیب پوست جلوگیری می کند. میوه و سبزیجات کافی بخورید.

آب کافی بنوشید.

آب یکی از ارزان ترین راه های درمان جوش است. برای درمان آکنه روزانه مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به دفع سموم از بدن شما و پاکسازی بدن کمک می کند. علاوه بر این، آب به حذف سلول های مرده و ساخت سلول های جدید کمک می کند. نوشیدن آب در صبح یکی از بهترین راه ها برای دفع سموم از بدن است. آب علاوه بر دفع سموم، پوست را آبرسانی می کند. بنابراین لایه های پوست رطوبت کافی را جذب کرده و کمتر می جوشند.

از گیاهان مناسب برای درمان جوش استفاده کنید.

گیاهانی مانند زردچوبه، مریم گلی و اکیناسه به طور طبیعی در درمان جوش موثر هستند. زردچوبه هزاران سال است که برای درمان آکنه استفاده می شود. مقداری زردچوبه را با مقداری گلاب مخلوط کنید و بگذارید نیم ساعت روی پوست بماند. مریم گلی در تسکین پوست و درمان جوش نیز موثر است.

روغن مریم گلی ارگانیک بخرید

کافی است 6-5 قطره روغن مریم گلی را با کمی روغن هسته انگور مخلوط کرده و هر شب روی پوست ماساژ دهید. یا مقداری مریم گلی خشک دم کرده و روی پوست بمالید. اکیناسه همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی به درمان آکنه کمک می کند. مقداری اکیناسه دم کرده و روزانه به عنوان پاک کننده صورت مقداری از آن را روی پنبه بریزید و صورت خود را با آن پاک کنید.

آلوئه ورا :

آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی خود شناخته شده است و به دلیل این خواص می تواند به درمان جوش کمک کند. مقداری ژل آلوئه ورا را روی محل جوش به عنوان مرطوب کننده ماساژ دهید.

برش های گوجه فرنگی:

مالیدن گوجه فرنگی روی جوش در بهبود آن موثر است. این به دلیل وجود ویتامین A و کاروتن در گوجه فرنگی است که رنگ قرمز گوجه فرنگی است. همچنین آنتی اکسیدان های قوی می توانند بافت های آسیب دیده را التیام بخشند و روند ایجاد سلول های جدید و سالم را تسریع کنند.

آب خیار:

آب خیار یک تونر فوق العاده است که بافت پوست را یکدست می کند. خیار قرمزی و التهاب را کاهش می دهد. خیار پوست را تسکین می دهد و آکنه را التیام می بخشد.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای یکی از محبوب ترین روغن ها برای درمان مشکلات مربوط به آکنه است. این روغن به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود. این روغن حاوی terpinen-4-ol است که باکتری ها را برای همیشه از بین می برد. این روغن باکتری های پروپیون و سایر باکتری های مولد آکنه را از بین می برد.

سرکه سیب:

سرکه سیب یک تونر عالی برای جوش ها است. سرکه یک قابض قوی است که گردش خون را در پوست افزایش می دهد و روند بهبود و بازسازی سلول ها را بهبود می بخشد. مقداری سرکه سیب را با مقداری گلاب مخلوط کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب با یک تکه پنبه صورت خود را با این مخلوط پاک کنید.

درمان جای جوش در اصفهان در سایت دکتر سپیده سعادتی