مراحل ثبت تغییرات شرکت

۶ بازديد ۰ نظر

مراحل ثبت تغییرات شرکت

تکمیل فرم مربوط به صورتجلسه تغییرات
شرکت هایی که فعالیت آنها برای ثبت نیاز به مجوز دارد باید قبل از ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها به مراجع صدور مجوز مراجعه و پروانه خود را تغییر دهند.
با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و تکمیل مراحل ثبت تغییرات و دریافت کد رهگیری.
اصل مدارک و مدارک لازم را از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری در محل اقامت قانونی شرکت مورد تقاضا ارسال نمایید.
مقایسه مدارک و مستندات متقاضی با پرونده الکترونیکی مربوطه توسط اداره ثبت شرکتها.
تهیه پیش نویس مؤسسه، تأیید هویت و دریافت امضای متقاضی برای ثبت در صورت مطابقت کالای درخواستی با قوانین و مقررات.
در صورت عدم انطباق کالای درخواستی با مقررات و یا وجود نواقص در مدارک و مستندات، نواقص جهت اصلاح به متقاضی اعلام خواهد شد. متقاضی موظف است ظرف مدت 30 روز نسبت به رفع نواقص اقدام نماید. در غیر این صورت مدارک و مستندات ارسال شده از طریق پست مسترد می شود و ادامه رسیدگی به کالای درخواستی منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ کد رهگیری جدید می باشد.
اداره ثبت شرکت های مرکز استان برای ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری که قبلا در اداره ثبت خارج از مرکز استان ثبت شده اند، ابتدا پرونده مربوطه را از مرجع ثبت درخواست می کند و مراحل ثبت تغییرات را انجام می دهد. مطابق با مقررات. اداره ثبت شهرستان ثبت‌کننده شخص حقوقی موظف است ظرف یک هفته پرونده‌های مربوطه را شماره‌گذاری و به مرجع ثبت شرکت‌های مرکز استان ارسال کند.
اداره ثبت شرکت های استان موظف است قبل از اقدام، فایل دریافتی را اسکن و داده تهیه کند.
بررسی کارشناسی، تایید و تعیین نام اشخاص حقوقی که درخواست ثبت تغییر نام آنها توسط اداره ثبت شرکت های سرمایه استان و موسسات غیرتجاری مطابق مقررات انجام می شود.
پس از بررسی کارشناسی و تایید درخواست های واصله در اداره ثبت شرکت های سرمایه استان و اداره ثبت غیرتجاری، مراحل زیر انجام می شود.
اداره ثبت شرکت ها پیش نویس سندی را برای ثبت تغییرات شخص حقوقی در سامانه تهیه و به صورت الکترونیکی محتوای آن را به اطلاع متقاضی می رساند.
متقاضی پس از ملاحظه مندرجات پیش نویس جهت پرداخت هزینه دولتی و امضای نسخه چاپی آن به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کند.
اداره ثبت شرکتها پس از احراز هویت مسئول و حصول اطمینان از دریافت حق الزحمه دولتی، دو نسخه از سند قطعی را چاپ و به امضای مسئول رسانده و در دفتر الکترونیک مربوطه در سامانه ثبت می کند. نسخه امضا شده سند نهایی پس از اسکن در پرونده الکترونیکی ثبت اشخاص حقوقی ذیربط نگهداری و یک نسخه به متقاضی تحویل داده می شود.
در صورتی که محل سکونت شخص حقوقی مورد تقاضا در شهری غیر از مرکز استان باشد، اداره ثبت شرکت های مرکز استان پیش نویس سند تولید شده را از طریق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل سکونت قانونی شخص حقوقی ارسال می کند. احراز هویت و اخذ امضای مقام رسمی و مراتب را از طریق پیام کوتاه به متقاضی اعلام می کند. دفتر مذکور پس از احراز هویت و اخذ امضا، رونوشت امضا شده را اسکن و از طریق سامانه به اداره ثبت شرکت ها در مرکز استان ارسال و رونوشتی از سند امضا شده را به متقاضی تحویل می دهد.
مرحله نهایی ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری در سامانه و الصاق سند امضا شده اسکن شده به سابقه ثبت الکترونیکی اشخاص حقوقی توسط اداره ثبت شرکت ها در مرکز استان انجام می شود.
اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری پس از طی تمامی این مراحل با ایجاد زیرساخت و ارتباط سیستمی با روزنامه رسمی در تمامی موارد، یک نسخه از سند الکترونیکی ثبت شده همان آگهی ثبت را از طریق شماره زیر برای روزنامه رسمی ارسال می کند. سیستم متقاضی موظف است نسبت به پیگیری مراحل انتشار آگهی و پرداخت هزینه های مربوط از طریق درگاه اختصاصی روزنامه رسمی با استفاده از کد رهگیری بالای آگهی تأسیس اقدام نماید. آگهی ثبت نام مورد نظر پس از 7 روز کاری در سایت روزنامه رسمی منتشر و عمومی می شود.

ثبت تغییرات شرکت در اصفهان در سایت گیتی ثبت اصفهان 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.