دقت لودسل چقدر است؟

۲ بازديد ۰ نظر

لودسل چیست؟

ابتدا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که لودسل چیست؟ برای پاسخ باید گفت که لودسل یکی از تجهیزات مهم در صنعت توزین است و در واقع مبدلی است که توان را به خروجی الکتریکی قابل اندازه گیری تبدیل می کند. به عبارت دیگر لودسل یک حسگر الکترونیکی است که برای ثبت وزن و وزن دیجیتال اجسام سبک و سنگین استفاده می شود. این سنسور دقت بالایی دارد و بر اساس میزان بار الکتریکی وارد شده می تواند وزن اجسام را با بالاترین دقت ممکن بدست آورد.

 

البته روش کار کمی پیچیده تر از توضیح کوتاه بالا است. و لودسل ها را به منظور وزن کشی کاملا دقیق و با ضریب خطای بسیار کم؛ از نظر کیفیت سنسور و عمر مفید آن باید ویژگی های خاصی داشته باشند. به طور دقیق تر، لودسل ها با بارها یا سیگنال های الکتریکی کار می کنند. انواع مختلفی از لودسل ها وجود دارد که رایج ترین آنها لودسل مبتنی بر فشار است. به جز آزمایشگاه‌هایی که از مکانیزم‌های مکانیکی دقیق استفاده می‌کنند، لودسل‌های مبتنی بر فشار انقلابی در صنعت توزین ایجاد کرده‌اند.

 

پس زمینه سلول بارگذاری

قبل از لودسل از ترازوهای اهرمی مکانیکی برای توزین صنعتی استفاده می شد. ترازوهای مکانیکی می توانند همه چیز را از کامیون گرفته تا واگن راه آهن وزن کنند.

در سال 1843، فیزیکدان انگلیسی سر چارلز ویتستون مدار پل را پیشنهاد کرد که تفاوت مقاومت الکتریکی را در سیستم های مبتنی بر فشار اندازه گیری می کرد. مدار پل وتستون برای اندازه گیری تغییرات مقاومت ناشی از تغییرات فشار ایده آل است. اگرچه اولین سوئیچ سیم مقاومتی در دهه 1940 ساخته شد، اما تا زمانی که دانش الکترونیک مدرن فناوری جدید را از نظر فنی و اقتصادی امکان پذیر نکرد، از آن استفاده نشد. با این حال، تا آن زمان، کرنش سنج ها هم به عنوان اجزای ترازوهای مکانیکی و هم در لودسل های مستقل مورد استفاده قرار می گرفتند.

 

 

ساختار لودسل چیست؟

پس از بررسی پایه لودسل به بررسی مدار لودسل می پردازیم: لودسل بیشتر در باسکول های جاده ای کاربرد دارد و شامل یک هسته فلزی (از آلیاژ مخصوص) و تعدادی کرنش سنج می باشد. مجموعه ای از مقاومت های الکتریکی است که در اثر اعمال نیرو مانند همه مواد تغییر می کند. تشکیل می شود اما پس از حذف نیرو به حالت اولیه خود باز می گردد. درجه برگشت پذیری این ماده تعیین کننده کیفیت، دقت و طول عمر لودسل است. مدار الکتریکی معادل لودسل به صورت زیر است:

 

 

   دقت لودسل چقدر است؟

لودسل های استاندارد جهانی OIML لودسل های دقیق و با کیفیتی هستند. بنابراین لودسل هایی که استاندارد OIML را ندارند نمی توانند نتیجه صحیح را در توزین نشان دهند و نمی توان به این لودسل ها اعتماد کرد. موسسه OIML واقع در سوئیس قدرت جداسازی و خطای کلی لودسل و رفتار لودسل در شرایط رطوبت و دما را بر اساس استانداردهای خاص تست می کند و کلاس دقت لودسل را تعیین می کند. یک کلاس دقت توصیه شده برای لودسل های مورد استفاده برای توزین تجاری مشخص شده است.

 

خرید لودسل سوها در سایت آرکا اینورتر 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.