روکش دندان شیری

۳ بازديد ۰ نظر
روکش دندان شیری از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و به آن SSC می گویند. به رنگ نقره ای هستند.

گاهی بعد از گذاشتن این روکش ها، والدین نگران می شوند و به ما می گویند که چرا دندان کودک سیاه است یا اینکه کودک به دلیل سیاهی دندان من ناراحت است.

در پاسخ به این سوال دو نکته را باید در نظر گرفت:

اولاً این روکش ها مشکی نیستند، بلکه نقره ای هستند
دوم اینکه فرزندان در این زمینه مستقیماً از والدین خود تأثیر می پذیرند. اگر در مقابل کودک نارضایتی خود را از رنگ پوشش ابراز کنید، کودکتان در این زمینه حساس می شود، حتی اگر کودک چیزی در این زمینه به شما بگوید، نباید احساسات منفی او را در این زمینه تشدید کنید.
اغلب در حین کار به کودک می گویند که دندان "بت من" یا دندان "مرد آهنی" یا دندان "قهرمان" یا دندان "شاهزاده خانم" برای شما گذاشته شده است و بیشتر کودکان دوست دارند و حتی از این دندان ها لذت ببرید

این مهم است که چگونه واکنش نشان می دهید و چه کلماتی را به کودک می گویید

آیا پوشش های سفید وجود دارد؟

بله وجود دارند اما برای همه دندان ها قابل استفاده نیستند و علاوه بر آن بسیار گران هستند و هزینه درمان را بالا می برند. در سراسر جهان، روکش های فلزی یا ssc ها هنوز بهترین ترمیم دندان های شیری به شدت آسیب دیده در نظر گرفته می شوند.

نکته: خوشبختانه در حال حاضر روکش های زیرکونیا و بایوفلکس به عنوان روکش سفید دندان کودکان استفاده می شود و برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله روکش دندان شیری چه رنگی است را مطالعه کنید؟ بخوانید (قسمت دوم).
گاهی اوقات والدین از روکش شدن دندان کودک خود تعجب می کنند زیرا فکر می کنند پوسیدگی دندان کودک بسیار کم است اما نکته مهم این است که دندان های شیری کودک با دندان های دائمی بزرگسالان متفاوت است. در واقع در ناحیه ای است که عصب دندان باز می شود یا دیواره های دندان نازک می شود و احتمال شکستگی دندان در آینده وجود دارد. به خصوص دندان های عصب کشی شده ممکن است بسیار مستعد شکستگی باشند. به همین دلیل تشخیص نیاز یا عدم وجود روکش باید به دندانپزشک اطفال سپرده شود.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.